معرفی شرکت

شـرکت زیسـت بنیـان فرآینـد نیوسـاد با پشتوانه ۱۰ سال تحقیقات آکادمیک اعضای هیات علمی سازمان پژوهش های صنعتی در سال ۱۳۹۹ در زمینه تولید محصولات دانش بنیان و سازگار با محیط‌ زیست تاسیس شد. این شرکت در همان سال توانست از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاییده دانش بنیان در حوزه محصولات زیست پایه را بدست آورد. توسعه سوخت و مواد شیمیایی بر پایه گیاهی در جهت کاهش آلاینده های زیست محیطی از اهداف این مجموعه بوده و اکنون توانسته است جایگاه ویژه ای را در جایگزین نمودن محصولات شیمایی و فسیلی با انواع محصولات گیاهی به خود اختصاص دهد.

اعضای شرکت

  • جناب آقای علی زنوزی
عضو هیئت مدیره و مدیرعامل
دکتری مکانیک
  • جناب آقای رسول کرمی
عضو هیئت مدیره
مدیرامور مالی
  • جناب آقای مهدی هلالی
رئیس هیئت مدیره
کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
  • جناب آقای بهنام مسعودی
مدیر تولید
کارشناسی ارشدGIS

دستاوردها و چشم اندازها

بر اساس آمار رسمی تنها در شهر تهران، آلودگی هوا عامل مرگ ۲۹۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر در سال است که عمده عامل اصلی این آلودگی گازهای خروجی از اگزوز وسایل نقلیه، نیروگاه‌ها و موتورخانه‌های خانگی است. از آن‌سو هرساله در ایران صدها هزار لیتر روغن پسماند خوراکی تولید می‌شود که یا در سیستم فاضلاب شهری دفع می‌شود و یا به‌صورت غیرقانونی در صنایع آرایشی بهداشتی (عمدتاً جهت تولید صابون)، صنایع تولید خوراک دام و یا در تولید شیرینی‌جات مورداستفاده قرارمیگیرد که می‌توان با ایجاد یک سازوکار مناسب از طریق بازیافت روغن‌های پسماند خوراکی، کالایی مؤثر در کاهش آلاینده‌ها هوا تولید نمود.

فواید اصلی استفاده از سوخت‌های پایه زیستی شامل: غیر سمی بودن، تجدید پذیری آن است که علاوه بر کاهش آلاینده‌های گاز گلخانه‌ای می‌تواند در پاک‌سازی هوا نقش فزاینده را ایفا کند.

این‌یک حقیقت بسیار روشنی است که منابع اصلی تأمین این سوخت زیستی و بر پایه گیاه هست که می‌تواند تولید و مصرف این کالا علاوه بر گستردگی سبد سوخت و تأمین سوخت پاک، تأثیر مستقیم و مثبت بر روی صنعت کشاورزی دارد.

در حال حاضر کشورهای اروپایی مهم‌ترین بازار هدف برای فروش این محصول هست، با توجه به اهمیت روزافزون نقش هوا پاک بر روی سلامتی انسان چشم‌انداز بازار تولید و مصرف این محصول در آینده بسیار وسیع و بزرگ می‌باشد.